כיום יש מגוון שיטות לריצוף גינות ומרפסות. סתם קרמיקה, קרמיקה דמוית עץ, מרצפות של פעם, אבן טבעית, דק סינטטי ועוד מיליון אפשרויות  ויש, רצפה מעץ.  עץ  שגדל בטבע – דק.  ודק הוא כמובן מן המועדפים עלינו, כיוון שהוא מעניק את התחושה הקרובה ביותר לשהייה בטבע. והשילוב שבין רצפה מעץ לצמחיה הירוקה תמיד עושה הרגשה טובה ונעימה.

את הדק ניתן לעשות ממגוון של עצים כמו אורן פיני, אורן קרוליינה, איפאה ועוד כמה סוגים. והנה קצת הרחבה:

הנפוצים ביותר הם אורן פיני בעובי 3 ס"מ וברוחב 13.5 ס"מ או איפאה בעובי 2 ס"מ וברוחב 13 ס"מ

עץ אורן – מקורו על פי רוב ביערות האינסופיים של אירופה.

הכי פופולרי בדקים זה עץ האורן. הוא הזול ביותר מבין כל שאר העצים ולכן ניתן במחיר סביר ובאיכות טובה מאוד לעשות דקים , פרגולות, ריהוט גן , גדרות עץ, חיפוי קירות  ועוד ועוד. לצד היתרון הנובע מהמחיר ישנן גם יתרונות רבים נוספים. הוא בעל מראה ייחודי עם עיניים ועיטורים, קל לעבודה, קל להשגה במגוון חתכים, ניתן לצבוע אותו בקלות ואינו דורש תחזוקה מרובה.

בנייה של דק אורן היא די מהירה וקצב עבודה של 10 מטר מרובע ליום נחשבת די טובה . אז אם יש לכם מרפסת של 70-100 מטר, תוך שבוע שבועיים הכול גמור. כמובן שקודם יש לתכנן היטב ( אנחנו שולחים סקיצה תלת ממדית להמחשה של העבודה) ואחרי אישור מתחילים בעבודה.

מחירים – כולל תשתיות וכלל העבודה הכרוכה בהתקנת הדק.

המחיר נע בין 350-450 שקל למטר מרובע לפני מע"מ. ישנם מספר משתנים הקובעים את המחיר.  אם זה בגינת קרקע, על גבי משטח בטון, משטח גדול עם מעט חיתוכים זה בכיוון של 350 שקל. אם הדק קטן יותר , דורש הכנת תשתית ויציקות בטון,  עם הרבה חיתוכים וצורה מיוחדת או אם צריך להרים הכול לגינת גג בקומה גבוהה  אז יותר בכיוון של 400-450.   יותר עבודה, יותר התארגנות בהתחלה באמצע ובסוף, יותר זמן ולכן קצת יותר יקר.

לעץ אורן קשה בשמש מרובה או בחשיפה מלאה לגשם. הוא נוטה להוציא שרף בשמש חזקה ולהתבלות מהר יותר אם התחזוקה אינה טובה.

אז הכי טוב בצל ואם יש פרגולה מעליו, זה קלאסי

עץ איפאה – המכונה גם איפאה טבקו  – מקורו ביערות הגשם של ברזיל ומרכז אמריקה.

אם יש מלא שמש והרבה גשם אז אין ברירה. אי אפשר עם עץ אורן או לפחות לא מומלץ..

איפאה נחשב אף הוא לבחירה פופולרית בגלל איכות העץ ועמידות גבוהה לשחיקה. הוא הרבה יותר דחוס וכבד ולכן פחות נוטה לכול הבעיות המצוינות לעיל של האורן.

אבל אליה וקוץ בה. המחיר הרבה יותר יקר באופן משמעותי והוא נע 600-700 שקל מטר מרובע. בגלל מחירו הגבוה אין לו שימושים רבים מלבד דק חיצוני בגינה. העבודה עם איפאה הרבה יותר קשה ולוקחת יותר זמן. הנגר/מתקין עובד יותר והעבודה למטר מרובע לוקחת יותר זמן.

ועוד עניין קטן, זה פחות ריווחי. מצחיק. אבל,  גם יותר יקר, גם פחות משתלם. ו… מדלל את יערות הגשם של דרום אמריקה. אבל זה רק לבעלי מצפון לשלום העולם ולבעיות של זיהום אויר.

זהו גם עץ נוי המצוי בגינות רבות בארץ עם פריחה ורודה. שמו הנכון הוא טבובייה ורודה ((Tabebuia.

בין האורן והזול והאיפאה היקר ישנן עוד שתי אפשרויות מומלצות. עץ ארז ועץ אורן קרוליינה.

על דק סינטטי אנחנו בכלל לא מדברים כי זה פלסטיק ממוחזר עם נסורת עץ וזה לא מתאים לאג'נדה שלנו.

עץ ארז – ( Red Ceder או Yellow Cedar) מקורו בצפון ארצות הברית וקנדה ועוד קצת צפונה.

קצת חדש בארץ ולא כל כך מוכר עדיין כמו אורן או איפאה אבל הסידר ( ארז בעברית) הוא עץ בעל תכונות מעולות לבניית דק בחוץ ועוד שימושים רבים נוספים.

כיוון שהוא גדל באזורים בעלי לחות גבוהה מאוד פיתח העץ עמידות גבוהה לריקבון ולחרקים מזיקים. תכונות אלו של עמידות בפני מזיקים הפכה אותו לפופולרי מאוד בעולם הנגרות, בתי עץ ובתעשיית הרהיטים.

אפשר לקבל אותו כעץ סידר צהוב או עץ סידר אדום.

מחירו של סידר צהוב נע בין 500-550 למטר מרובע. מחירו של סידר אדום דומה למחיר האיפאה.

עץ  סידר הוא  עץ רך כמו האורן, מאוד נוח לעבודה, קל משקל, עמיד מאוד בתנאי מזג אויר, אינו מוציא שרף ואינו מתעוות ובכך הוא למעשה בעל התכונות הטובות ביותר לבנייה של דק.

ואחרון חביב –

אורן קרוליינה  – מקורו בדרום ארצות הברית

זהו עץ בעל דחיסות גבוהה, אינו מוציא שרף ויש בו מעט מאוד עיניים, מראה ייחודי, צבע בהיר וניתן לצביעה בקלות, מחירו גבוה מעט יותר ממחירו של אורן פיני

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין המשרדים קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: בבניין בו פועלת החברה, ישנם שירותים נגישים המיועדים למבקרים עם מוגבלויות בכל קומה. כמו כן, קיימות חניות מיוחדות לנכים המגיעים למשרד ברכב ובעלי תו נכה, והן מסומנות בהתאם בחניונים הסמוכים. בנוסף, ניתן להשתמש במעליות הנגישות בבניין, והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין ולמשרדים עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.