ניקוז העציצים, בלי נזילות ובלי סתימות

מי שמכיר גינות גג במרפסות יודע איזה צרות ולכלוך עושים המים שזוחלים לאיטם על הריצוף ומשאירים סימנים ירקרקים ומגעילים. מי שלא מכיר הוא כנראה בעל מערכת ניקוז טובה או חלילה בעל מערכת השקיה שלא עובדת, מצב שעלול להוביל במהירות להתייבשות הצמחים במרפסת.
כך או כך, מערכת ניקוז המים חשובה מאוד על מנת לאסוף את עודפי המים מתוך העציצים אל המרזב בלי נזילות בדרך. לכאורה, דרישה לא גבוהה במיוחד, אך חשוב שתתבצע בדייקנות מופתית. כדי להגיע ליעד הזה יש בכל זאת כמה דברים שצריך לדעת.

ראשית יש לקנות אדניות, מיכלים, כדים גדולים או עציצים, שהינם אטומים (בלי חורים בתחתית) ועשויים חומר שאינו דולף ורצוי גם שאינו נושם. האפשרויות הנפוצות ביותר הן פלסטיק, פיברגלס, אדניות עץ אטומות ביריעות, חרסים עם גלזורה…. ואחרים.

הכנת תכנית שתילה של גינת הגג

בשלב הבא צריך להחליט איפה עושים את החור בעציץ. את ההחלטה החשובה הזאת עושים רק אחרי שיש תכנית שתילה של גינת הגג. את החורים עושים בבית ולא בחנות או המשתלה וזאת בכדי לחסוך ככל האפשר בצנרת גלויה שמקשרת בין העציצים.
במאמר מוסגר נדגיש שמומלץ ביותר לתכנן את הגינה הרבה זמן מראש ולהטמין את צנרת הניקוז מתחת לריצוף. מהלך כזה דורש תיאום מוקדם בין האדריכל, הגנן ובעל הגינה וכמובן עם הרצף.

לצערנו הרב מעטים מבין הלקוחות והאדריכלים רואים את הגינה כחלק אינטגראלי מתכנית הבית. כיוון שכך, מעטים מתכננים בקפידה את הפרטים הקטנים, ומעטים עוד יותר נצמדים לתכניות ואינם משנים אותן חדשות לבקרים. אנחנו אם כן נמשיך עם הסטנדרט…

רכישת אביזרי ניקוז השקיה

חנויות הגינון השונות מוכרות אביזרים מתאימים לניקוז כגון של חברת טכנורם בקוטר 20 מ"מ ואפשר בקלות של הרכבת לגו ובהדרכת החנויות להבין איך משתמשים בחלקים באופן הנכון לבנייה של מערכת ניקוז סבירה. הניקוז הוא בסדר, לא יקר ולא בעייתי אך הוא קצת חובבני. אנחנו מקצוענים ונשמח ללמד אתכם את המלאכה.
צעד ראשון הוא להשתמש ביציאות בקוטר 32 מילימטר מתוך העציץ. הסיבה לכך פשוטה: ככל שחור היציאה מתוך העציץ גדול יותר, הסיכוי לסתימות כתוצאה מלכלוך ושורשים נמוך יותר. מעל יציאת הניקוז שנמצאת בתחתית המיכל מניחים צינור בקוטר של 110 מ"מ שגובהו כגובה המיכל ותפקידו לשמור על ניקוז פתוח ונגיש. וכן לאפשר לנו אינדיקציה על צריכת המים של הצמח. את החור עושים בגובה של 2 ס"מ מעל התחתית וכך נשמרת כמות מים קבועה וזמינה לצמח בתחתית.
חשוב להדגיש, תמיד כשמסכלים למטה לתחתית צריך לראות את המים עומדים בגובה הניקוז. נקודה זו חשובה ביותר וניתן ללמוד ממנה שני דברים חשובים. אחד – הצמח מקבל יותר מים ממה שהוא צורך. שניים – יש תחלופה של מים בתחתית, כלומר, מלחים נשטפים החוצה ולא מצטברים בקרקע. מיותר לציין שחשוב להקפיד שהניקוז יהיה תמיד נקי וזה אחריות שלכם.
צעד שני הוא להשתמש במחברי PVC (עם הדבקה בדבק מיוחד) ובצנרת מתאימה של פלסאון. האביזרים הדרושים הם: מחבר יציאה ממיכל של 32 מ"מ, מחברי הדבקה 32 מ"מ לפי מספר האדניות (פלוס 20%), דבק מתאים, צנרת לפי היקף המרפסת (פלוס 20%), משור, מזמרה והכי חשוב כמובן, הרבה מצב רוח. את כל המידע ניתן למצוא בדף הבא.

קידוח חורים – סוף מעשה במחשבה תחילה

עתה, כאשר בידינו תכנית שתילה מסודרת, מיכלים מתאימים לצרכי הגינה והתכנית, אביזרי ניקוז מקצועיים, לא נותר אלא להחליף לבגדי עבודה ולהתחיל לעבוד. זכרו, סוף מעשה במחשבה תחילה. חור שנקדח אין להשיב. אבוד. אם עדיין לא נקדח החור ולא נשכרו בתשלום שירותים מקצועיים לביצוע העבודה אז אנחנו ממליצים עלינו. אם החלטתם לבד, וטוב עשיתם, אז יאללה.

אם אתם עדיין מרגשים חסרי ביטחון, אנחנו פה. תתקשרו (פרטים בעמוד צור קשר באתר) ונסביר פרט אחר פרט את סדר הפעולות. בהצלחה!

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין המשרדים קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: בבניין בו פועלת החברה, ישנם שירותים נגישים המיועדים למבקרים עם מוגבלויות בכל קומה. כמו כן, קיימות חניות מיוחדות לנכים המגיעים למשרד ברכב ובעלי תו נכה, והן מסומנות בהתאם בחניונים הסמוכים. בנוסף, ניתן להשתמש במעליות הנגישות בבניין, והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין ולמשרדים עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.