עיצוב  לגינת הגג הוא נושא בעל חשיבות גדולה הן ברמת הבטיחות , האסטטיקה ולא פחות חשוב, ברמה האקולוגית. גינה המשתרעת על חלק משמעותי של הגג ובה תהיה צמחיה ענפה, תתרום בין היתר לאוויר נקי יותר הנובע בעיקר מתהליך הפוטוסינטזה של הצמחים, גינה כזו גם תפחית ברמה מסוימת את נזקי הרעש הסביבתי .

הכי חשוב שהגינה תהיה מעוצבת יפה – האומנם?

אחד הנושאים עליהם יש לשים דגש הוא עיצוב מקדים של גינת הגג. לדוגמא: יש להקפיד בבחירת הצמחים/פרחים/ שיחים או עצים ולהתאימם לתנאים הקיימים בגג הספציפי : רוח,שמש,אור-צל, גובה ולווא דווקא בחירת צמחים על פי מראה עיניים. בסופו של יום, הגינה זקוקה לטיפול וטיפוח – הצמחים גדלים ויש פעולות תחזוקה כמו דישון,גיזום, החלפת צמחיה,הובלה וניקוז של מים והשקיה לכן, יש לזכור את היכולות והנטיות האישיות: מהו הזמן הפנוי לטיפול בגינת הגג ? איזו מערכת השקיה קיימת- אם בכלל ? מהי תדירות הטיפול לה הצמחייה זקוקה ? עיצוב גינת גג מורכבת יותר מעיצוב של גינה צמודת קרקע, יש לקחת בחשבון את נתוני הגג, מהו המשקל אותו הגג יכול לשאת- הצמחיה, מצע הצמחים וכל הציוד הנלווה מגיעים למאות ק"ג ובדיקת כושר הנשיאה של הגג הינה הכרחית לפני שעוברים לתכנון העיצוב. לאחר בדיקת חוזקו וכושר נשיאתו של הגג , יש לבדוק את התשתיות הנחוצות לעיצוב הגינה.

מה אנחנו רוצים להשיג, מהי מטרת גינת הגג שלנו?

מהי המטרה בהקמת גינת גג? האם זו תהיה פינת הרגעות ? האם זו תהיה גינת ירק או תבלינים ? אולי פינת הארחה ? ואולי פינה רב תכליתית…  במילים אחרות: יש להגדיר מראש את הרצונות וכמובן את התקציב המוגדר לשם כך. כיווני השתילה, דרכי השקייה ושילוב פרטי עיצוב כבדים יוגדרו אף הם בעיצוב המקדים ורק אז יגיע תכנון ועיצוב הצמחייה המתאימה. בעיצוב מקדים של גינת גג יש להביא בחשבון את גודל השטח ולהיצמד למטרה לשמה מוקמת גינת הגג, את האתגרים הנפוצים כמו, התאמת פני השטח לגובה פני השטח הצמודים למבנה ,פתרון בעית הניקוז, הגנה על שכבת האיטום מפני נזקי השורשים עתידיים, טיפול מקדים ומונע לסתימות תעלות הניקוז – בעיה זו יכולה להיפתר על ידי פריסת יריעות סינון. לסיכום ניתן לציין כי העלות האמיתית והמשמעותית תבוא לידי ביטוי בתשתיות הנחוצות ובפרטי העיצוב (אדניות עץ, כדים, ספסלים, דקים וכד') וכמו לגבי כל נושא שיש עימו הוצאה כספית משמעותית, גם כאן יש להשוות הצעות מחיר מגורמים שונים.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין המשרדים קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: בבניין בו פועלת החברה, ישנם שירותים נגישים המיועדים למבקרים עם מוגבלויות בכל קומה. כמו כן, קיימות חניות מיוחדות לנכים המגיעים למשרד ברכב ובעלי תו נכה, והן מסומנות בהתאם בחניונים הסמוכים. בנוסף, ניתן להשתמש במעליות הנגישות בבניין, והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין ולמשרדים עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.